Pozycjonowanie wizytówek w Google maps

Chirurgia stomatologiczna usuwanie ósemek ekstrakcja zęba
Chirurgia twarzowo-szczękowa
2 September 2020
Okna energooszczędne Toruń okna pasywne
Okna pasywne w budownictwie energooszczędnym
15 September 2020
Pozycjonowanie wizytówek firmy w mapach google

Pozycjonowanie wizytówek firmy w mapach google

Wizytówki udostępniane w mapach Google są dobrym narzędziem pomagającym zaistnieć na lokalnym rynku. Dzięki mapom Google mamy dojście do namiarów przedsiębiorców z różnorodnych branży. W ten sposób użytkownik może bez trudu znaleźć sprzedawcę ciekawych produktów albo usług. Aby pokazać się na liście firm w swojej okolicy jedyne, co trzeba zrobić, to uruchomić swoją wizytówkę w mapach Google. Pośród wszystkich udostępnionych usług Google należy znaleźć funkcję Google Moja Firma i postępując zgodnie z instrukcjami stworzyć profil. Każdy kolejny etap przybliża nas do utworzenia profesjonalnej wizytówki. Wystarczy uzupełnić takie dane jak nazwa działalności czy jej położenie oraz kontakt, a następnie je zatwierdzić. Uzupełniona o odpowiednie dane wizytówka jest gotowa do korzystania. Dobrze jednak wzbogacić ją o dodatkowe informacje dostępne w poszczególnych zakładkach. Finalnym krokiem jest weryfikacja, żeby wizytówka została w pełni aktywna. Posiadając gotową wizytówkę dobrze pomyśleć o pozycjonowaniu jej, żeby była widoczna dla wielu odbiorców.

W jaki sposób pozycjonować wizytówkę w mapach Google?

Na pozycjonowanie wizytówki w mapach Google ma wpływ sporo różnych czynników. W głównej mierze duże znaczenie ma dystans względem użytkownika. Poszukując sklepu bądź usługi często kierujemy się tym, jak blisko znajduje się od domu, dlatego wizytówka sprawdza się szczególnie na lokalnym rynku. Im nasza lokalizacja znajduje się bliżej klienta, tym większa szansa na lepszy wynik pozycjonowania. Obok tego istotna jest rozpoznawalność oraz trafność względem słowa kluczowego. Kiedy firma jest rozpoznawalna pod danym słowem kluczowym lub opublikowana na jej witrynie treść zgadza się z wyszukiwaną frazą tym bardziej prawdopodobne, że wizytówka znajdzie się wysoko. Możliwości wpisane w usłudze Moja Firma zapewniają sporo opcji, które mogą dodatnio wpłynąć na pozycjonowanie wizytówki Google.

Wypełnij informacje na temat firmy

Bazowe dane jak nazwa, telefon i adres  lepiej uzupełnić o inne tak samo przydatne dane, które pomogą Google z dopasowaniem wizytówki do zapytania użytkownika. Dane kontaktowe wizytówki należy uzupełnić zgodnie z danymi podanymi na stronie internetowej. Co ciekawe w nazwie wizytówki da się wpisać nazwę firmy razem z ogólną frazą (np. nazwa firmy pozycjonowanie stron internetowych). Oprócz tego warto wpisać kategorie i podkategorie, które wskażą Google oraz użytkownikom profil firmy, tj. jej zakres działań. Istotna jest również lokalizacja i obszary działania. W samej lokalizacji umieszczamy adres siedziby firmy, gabinetu, sklepu itp. Jeśli jednak gwarantujemy usługi poza siedzibą (np. montaż drzwi i okien w domu klienta) wtedy należy dodać obszar działania, czyli szerzej np. miasto, województwo.

Zdobądź atrybuty oraz opinie klientów

Bardzo znaczące jest także uzyskanie atrybutów. Są to atrybuty związane z informacjami o firmie. Na przykład wskazują czy dana lokalizacja posiada dostęp do Wi-Fi, czy w pobliżu jest parking albo czy jest przystosowana dla osób niepełnosprawnych. Minusem jest to atrybutów nie dodajemy samodzielnie, ponieważ wstawiane są one na podstawie udzielonych przez klientów odpowiedzi na pytania zadane przez Google. Również opinie klientów oddziałują na pozycjonowanie. Znaczna część potencjalnych klientów wciąż wartościuje opinie Google, z tego względu lepiej się o nie postarać i co ważne, najlepiej na nie odpowiadać. Dzięki pozytywnym opiniom mamy większą szansę, że Google pokaże wizytówkę wyżej.

Uzupełnij produkty, usługi, unikalny opis i zdjęcia firmy

Unikalny opis firmy to najlepsze miejsce, by wskazać najistotniejsze zalety firmy, jednocześnie stosując najlepiej dobrane słowa kluczowe. Początkowe 250 znaków wyświetla się w profilu firmy bez używania przycisku „więcej”, dlatego warto skupić się nad pierwszą częścią opisu. Oprócz tego dla lepszego pozycjonowania wizytówki Google warto wpisać swoje usługi i produkty. Uzupełnienie wizytówki tylko zadziała na pozycjonowanie, ale także być może przyciągnie większą liczbę potencjalnych klientów. Na pozycjonowanie wizytówki Google oddziałuje również publikowanie zdjęć i filmów. Multimedia umieszczone w wizytówce nie tylko uatrakcyjniają ją dla odbiorców, ale także umożliwiają uzupełnienie tekstu alternatywnego opisującego zdjęcie. Częste publikowanie zdjęć znacząco oddziałuje na pozycjonowanie.

Zamieszczaj wpisy

Za pomocą wpisów w wizytówkach Google zaoferować klientom interesujących treści, które mogą zachęcić ich do odwiedzania naszej strony WWW lub sprawdzenia usługi. Wpisy umożliwiają dodanie treści do 1500 znaków i odsyłacz, za pomocą którego możemy przenosić do dowolnej strony, np. podstrony z usługami lub innego wybranego miejsca. Tego rodzaju wpis w wizytówce nie tylko będzie dostępny przez długi czas (w zależności od ustawień nawet na cały rok), może być elementem marketingu treści, gdzie będziemy dostarczać klientom garść interesującej wiedzy z branży. Systematyczna publikacja będzie traktowana niemal jak wpisy z bloga na stronie, dlatego warto przemyśleć zastosowanie takich wpisów.

Pozyskiwanie linków

Linki prowadzące bezpośrednio do wizytówki są całkiem ważnym elementem, który zadziała na pozycjonowanie wizytówki. Dlatego warto rozejrzeć się za lokalnymi lub branżowymi katalogami, forami, blogami, portalami czy innymi miejscami, ocenianymi przez Google jako wysokie jakościowo, w których można umieścić link. Dobry profil linków wyśle Google sygnał, że warto wyświetlać wizytówkę na wysokiej pozycji, ponieważ odsyłają do niej różne wartościowe źródła. Linkowanie ma więc pozytywny wpływ na pozycjonowanie wizytówki w mapach Google.

pozycjonowanie-stron-torun.pl/pozycjonowanie-w-google-maps/

Comments are closed.