Obecnie przekonujemy się, że bez należytego wypozycjonowania witryny internetowej, szanse na powodzenie naszej działalności są dosyć małe. Szczęśliwie, dzięki nieustającemu rozwojowi, Google wykreowało wielowymiarowy mechanizm, który pozwala nam na dotarcie do lokalnych Kontrahentów. Żeby to właśnie nasz salon fryzjerski, serwis samochodowy, restauracja, biuro nieruchomości i cokolwiek innego zostało dostrzeżone przez Konsumentów z Twojej okolicy, potrzebne jest należyte wypromowanie witryny w lokalnych wynikach wyszukiwania. Znaczenie tutaj ma masa składników, które opiszemy w poniższym materiale.
Najprościej rzecz ujmując, pozycjonowanie lokalne polega na wypromowaniu konkretnej strony w wyszukiwarkach. Od normalnego pozycjonowania witryn różni się jednak tym, że skupiamy się na wyszukujących z konkretnego obszaru, np. województwa, miejscowości, a nierzadko nawet wyznaczonej dzielnicy. Często jest tak, że wyszukiwarka jest w stanie samodzielnie oszacować, gdzie mieści się najbliższe naszemu położeniu większe miasto. Możemy to łatwo zweryfikować, używając przycisku “Narzędzia wyszukiwania” na stronie wyszukiwania. Załóżmy, że poszukujemy biura nieruchomości. Jeżeli osoba wyszukująca jest w tym momencie w Toruniu, to wówczas wyszukiwarka wskaże nam najskuteczniej wypozycjonowane biura nieruchomości z Torunia. Liczby mówią prawdę – przeszło 95% Klientów szuka priorytetowo przedsiębiorstw i usług z ich okolicy, żeby mieć do nich łatwy dostęp. Należy zrobić co się da, aby znaleźli właśnie naszą firmę, bo przeszło 3/4 wyszukujących lokalnie dokonało zakupu w przyszłości, a przeszło 80% używających telefonów nowej generacji i tabletów używa wyszukiwarek internetowych. Czego najczęściej szukają? Przede wszystkim są to restauracje, sklepy i usługi. Gdy jesteś właścicielem restauracji, obowiązkowo musisz zadbać o pozycjonowanie lokalne.
Analogicznie jak w temacie zwykłego pozycjonowania stron, przy pozycjonowaniu lokalnym stale szczególnie ważną kwestią będzie optymalizacja witryny internetowej. Musimy systematycznie dodawać treść i zatroszczyć się o to, by publikacje były możliwie jak najwyższej jakości. Nie zapominajmy przy tym o linkach, prowadzących do naszej strony. Powinniśmy na tym etapie zastanowić się nad technikami, które są charakterystyczne dla pozycjonowania lokalnego, takimi jak np.
– Stworzenie strony w Google Moja Firma, które dokładniej omówimy poniżej,
– linki z lokalnych stron – zadbajmy o to, aby informacje o naszej firmie pojawiały się w lokalnych mediach, na stronie serwisu miasta, w lokalnym katalogu firm oraz stronach powiązanych z branżą turystyczną,
– zgodność danych identyfikujących spółkę – pilnujmy danych, które podajemy w katalogach firmowych i innych stronach. Gdy ulegnie zmianie nasz adres lub jakiekolwiek inne dane kontaktowe i nie odnawiamy tego, to wtedy wyszukiwarka może nas zakwalifikować jako niewiarygodnych,
Usługa Google Moja Firma i pozycjonowanie w Google Maps
Nade wszystko ważne będzie utworzenie profilu naszej firmy w Google Moja Firma. Służy ona do tworzenia wizytówek przedsiębiorstw, które prowadzą działania na lokalnym rynku. Co możemy dzięki niej zrobić? Odpowiednie pozycjonowanie i optymalizacja wizytówki sprawi, że wyszukujący, używający lokalnych słów kluczowych zapewne natknie się na naszą wizytówkę, obejmującą adres witryny internetowej i telefon do naszej firmy. Samo stworzenie wizytówki nie jest przesadnie trudne, ale już pozycjonowanie wymaga staranności i merytorycznej wiedzy.
Żeby jeszcze podnieść swoje widoki na pozyskanie lokalnych Kontrahentów, spożytkujemy usługę Google Moja Firma do pozycjonowania w Google Maps. Ten składnik pozycjonowania lokalnego jest dosyć trudny, ale zyski na rynku lokalnym z pewnością będą zauważalne. Jak powinna wyglądać właściwie sformatowana wizytówka w Google Maps? Po pierwsze – musi mieć dobry tytuł. Spróbujmy wczuć się w rolę szukającego i rozważyć, jakimi hasłami będzie operował w wyszukiwarce. Najłatwiej będzie umieścić w tytule nazwę firmy oraz rodzaj proponowanych przez nas usług. Następny krok, wzbogacamy wizytówkę o obowiązujące dane kontaktowe. Wspominaliśmy już o tym wyżej – powinniśmy na bieżąco je uaktualniać. Następnie ustalamy dla Twojej korporacji oryginalny kod vanity URL. Jest to ciąg liter, który pojawia się po adresie https://plus.google.com/, najczęściej jako nazwa zakładu. Jeśli już mamy tamte elementy, to zostaje już tylko dobrać odpowiednią grafikę oraz napisać opis działalności.
Co ważne – wizytówka wiąże się z wystawianiem nam opinii przez wyszukujących. Ich ilość i jakość będą decydować o tym, na jakim szczeblu wylądujemy w wynikach wyszukiwania. Jeżeli zasłużymy na dużą liczbę dobrych opinii, to wówczas będzie to miało pozytywny wpływ na znajdywanie kolejnych Klientów oraz kreowanie wyższości nad konkurencyjnymi firmami.
Pozycjonowanie lokalne to tańszy i szybszy patent, na usytuowanie się w wynikach wyszukiwania niż zwykłe pozycjonowanie witryn. Nie jesteś pewien od czego zacząć? Agencja reklamowa mająca w ofercie pozycjonowanie lokalne z pewnością pomoże Ci zrobić pierwszy krok w temacie pozycjonowania lokalnego.
Zapraszamy na naszą stronę internetową – porady, analizy –Pozycjonowanie stron Toruń : http://pozycjonowanie-stron.torun.pl/pozycjonowanie-lokalne/