Dołączenie firmy do wizytówek Google, przez aplikację Moja Firma stworzoną w Google Business przynosi wiele korzyści. Pierwszą jest dodanie dokładnego adresu działalności na mapach Google, za sprawą czego klienci lub partnerzy mogą zobaczyć nas oraz skorzystać z naszych usług lub zainicjować współdziałanie. Wizytówka Google daje wiele praktycznych funkcjonalności, które oddziałują na jej widoczność i pozycjonowanie. Poza tym korzyścią posiadania wizytówki jest wgląd w szczegółowe statystyki, które ułatwiają pracę, analizę skuteczności oraz tworzenie strategii działań. Co więcej oferuje aplikacja Google Business?
Informacje
Aby użytkownicy mogli łatwo odszukać firmę w mapach Google trzeba uzupełnić dane w wizytówce właściwie w każdej rubryce. Zawarte dane są nie tylko ważne dla klientów, ale też dla samych algorytmów Google, które w pełni uzupełnione strony wyświetlają wyżej. W informacjach znajdują się podstawowe dane jak nazwa, adres lub telefon kontaktowy oraz bardziej rozbudowane jak godziny otwarcia, obszar działania, strona internetowa, atrybuty oraz opis firmy. Ten opis firmy jest szczególnie zasadniczym elementem, ponieważ da się zawrzeć w nim nie tylko dane o firmie, ale również frazy kluczowe, przez które firma będzie wyszukiwana.
Wpisy
Czy warto wstawiać wpisy, jeśli na głównej stronie internetowej udostępniamy bloga? Jak najbardziej. We wpisach w wizytówkach da się publikować ciekawe treści, które dodatkowo zachęcą klientów do zainteresowania się firmą. Nic nie daje pewności, czy użytkownik od razu dotrze na naszą główną witrynę internetową, z tego powodu wpisy w wizytówkach mogą okazać się idealnym miejscem na przedstawienie się jako profesjonalisty w swojej działalności. W podsekcji wpisów w wizytówkach da się dodawać ciekawe mini artykuły (mini, ponieważ miejsca przewidziano na 1500 znaków), oferty, nowe produkty, a także wydarzenia. Ponadto można uzupełniać je o zdjęcia, a także uzbroić w link przenoszący np. do strony usług lub najnowszej promocji. Wpis może być ciągle wyświetlany przez pełny rok.
Opinie
Chociaż na same opinie da się wpłynąć jedynie zapewniając doskonałą obsługę klienta lub wartościowe usługi, opinie to ważna część wizytówki. Wielu klientów kieruje się opiniami, wyszukując sklep lub usługę, ze względu na co pozyskiwanie pozytywnych informacji zwrotnych wpływa na liczniejsze zainteresowanie użytkowników. Ponadto wysoka średnia opinii zachęca Google do wyświetlania wizytówki na wyższej pozycji. Na opinie lepiej odpowiadać i w tą techniką budować dobre relacje z klientami.
Statystyki
Statystyki znajdują się wśród najbardziej funkcjonalnych elementów wizytówek Google. Poprzez nie mamy dojście do listy słów wyszukiwanych przez użytkowników, na które ukazana jest wizytówka. Co więcej sprawdzamy jak klienci poszukują firmy. Wyszukiwanie bezpośrednie podaje ilość klientów, którzy znajdują wizytówkę wyszukując nazwę lub adres firmy. Statystyki wskazują również ilość klientów, którzy trafiają na wizytówkę wyszukując kategorie, usługi i produkty lub przeglądając podobne marki. Poza tym da się określić liczbę wyświetleń wizytówki w mapach lub w wyszukiwarce. Istotne są także statystyki pokazujące liczbę wizyt na stronie internetowej, zapytań o trasę oraz połączeń komórkowych.
Produkty i usługi
Dodawanie usług i produktów do wizytówki Google pozwala darmowo zademonstrować klientom obszar działalności firmy. Poprzez tę możliwość klient dokładnie wie, czym zajmuje się firma oraz co znajduje się w jej ofercie. Tą metodą możemy zachęcić go do sprawdzenia strony internetowej, e-sklepu lub przekonać go do skorzystania z usług.
Zdjęcia
Zdjęcia w wizytówce Google nie tylko ją uatrakcyjniają, ale przyjmują też znaczenie dla jej wyświetlania. Da się umieszczać je do wpisów, produktów, usług. Co więcej mamy możliwość pokazania firmy od wewnątrz i od zewnątrz, a także dołączania materiałów wykonanych w trakcie pracy lub portretujących zespół. Ciekawą możliwością są także zdjęcia 360° oraz pliki wideo.
Czat
Funkcja czatu w Google Moja Firma pozwala na szybki kontakt pomiędzy klientem, a firmą. Wystarczy pobrać aplikację Moja Firma na komórkę oraz uruchomić opcję czatu. W tak łatwy oraz szybki sposób można wymieniać się informacjami oraz udzielać odpowiedzi na wiadomości klientów. Trzeba jednak mieć na uwadze, że czat zda egzamin tylko jeśli będziemy w stanie na bieżąco monitorować skrzynkę odbiorczą oraz szybko udzielać odpowiedzi na dostarczone wiadomości.
Witryna
Opcja wykonania biznesowej strony przez Google Moja Firma, może szczególnie sprawdzić się dla tych, którzy dotąd nie nie przekonali się do posiadania strony internetowej. Za pomocą business site da się stworzyć estetyczną witrynę biznesową na bazie informacji zapisanych w wizytówce Google. Ponadto aplikacja Moja Firma gwarantuje łatwe w obsłudze narzędzia edycji, które pomogą w niewielu krokach przygotować wartościową witrynę biznesową. Opcja ta jest całkowicie darmowa.
Użytkownicy
Zarządzanie wizytówką w Google nie musi sprawiać trudności zwłaszcza, że do każdej wizytówki da się dodać użytkowników nastawionych na ich tworzenie lub prowadzenie. W ten sposób współpracownicy także mogą dostać dostęp do wizytówki oraz ją współtworzyć.
Pozycjonowanie wizytówek